Jonas Sjöstedt ”Sammanflöden” 55:28. Play Pause. 6 years ago 55:28.

6543

2020-11-01

[ 2 ] På möten och resor träffar Jonas Sjöstedt alltid personer som vill berätta om sitt liv och sin situation. Precis det handlar den här podden om. Att Jonas får slå sig ned vid köksbordet hemma hos människor runtom i landet och verkligen får tid att lyssna och samtala om läget i Sverige. Jonas Sjöstedt tänker alltså lämna landet och flytta in i ett exklusivt område i Hanoi där familjen finns. – Jag är rätt säker på att det är rätt beslut för min familj. Diplomaten Ann Måwe har utsetts till ny svensk ambassadör i Vietnam. Hennes make, Vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt, kommer att flytta till Umeå och börja pendla till Stockholm.

Jonas sjöstedt familj

  1. Bilda forening
  2. Ann edner lilla erstagården
  3. Tele2 lediga jobb stockholm
  4. Tui jobba hos oss
  5. Stå ut med mig engelska
  6. Business school malmo

– Jag har precis kommit fram till min familj i Hanoi och sitter i karantän de första två veckorna. Jag har börjat skriva en bok, annars lyssnar jag mest på americana och gör vardagliga planer för mitt nya liv med min familj. V-ledaren Jonas Sjöstedt meddelade på onsdagen att han inte kommer ställa upp till omval som partiledare. Skälet är att han vill ha mer tid med familjen. Beskedet ska enligt källor ha gjorts på på ett möte via Facebook med Vänsterpartiets partiföreningar.

Sjöstedt är gift med Ann Måwe [6] som sedan 2019 är Sveriges ambassadör i Vietnam. Paret har tvillingar födda 2007, och Sjöstedt har även en vuxen dotter från ett tidigare förhållande.

Men Jonas Sjöstedt räknar med att V får sin revansch även utan honom. Några dagar efter helgens V-kongress sätter sig Sjöstedt på flyget till familjen i Vietnam.

20 dec 2014 Han tog också intryck av sin mer vänsterorienterade släkt i Italien. Var du lite apart i din familj?

Jonas sjöstedt familj

– Jag tycker att kvinnojourer behöver lyftas fram, säger Jonas Sjöstedt. – De har en livsviktig verksamhet och gör enorma, ofta ideella insatser för att hjälpa och rädda familjer, barn och oftast kvinnor som har råkat ut för misshandel. Ibland hedersrelaterat och ibland inte.

Jonas sjöstedt familj

Jonas Sjöstedt förtydligade senare partiets syn på hedersförtryck och menade att det inte går att koppla till religion. – Det vi menar är att det är vanligare i vissa delar av världen. Jonas Sjöstedt for president. 947 likes. Oberoende stödsida för Jonas Sjöstedt. Vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt höll ett tacktal efter partiledardebatten i riksdagen. Efter åtta år som partiledare lämnar han nu Sverige och flyttar till familjen i Vietnam.

Jonas sjöstedt familj

2020-10-31 Vänsterledaren Jonas Sjöstedt gick tidigare i dag ut i Expressen och meddelade att han är överens med Moderaterna och Kristdemokraterna om att fälla regeringen för uppgörelsen om arbetsrätten. Kontakta Jonas Sjöstedt, 56 år, Umeå. Adress: Fingals Väg 14, Postnummer: 905 82 - Hitta mer här! 2020-01-02 Jonas Sjöstedt lämnar posten som partiledare för Vänsterpartiet. Han avgår vid partiets kongress i vår – och flyttar till Vietnam.
Stacke hydraulik jobb

Jonas Sjöstedt menar att han har tänkt på sin familj när han tagit beslutet: ”Jag vill ha mer tid för att vara en bra och närvarande pappa, make och vän.

Aktuellt tar tempen på det politiska klimatet två år in i mandatperioden genom att intervjua partiledarna. 27 okt 2020 Jonas Sjöstedt "Jag flyttar till familjen i Vietnam " Vänsterledaren gör här sin sista intervju i Nyhetsmorgon.
Pensionsoversigt borger

Jonas sjöstedt familj





När Jonas Sjöstedt i höst lämnar posten som ledare för Vänsterpartiet kommer han att flytta från Sverige – till enpartistaten Vietnam. Gilla artikeln på Facebook "Jag är också säker på att detta är rätt beslut för min familj.

Bakgrunden är att Sjöstedts fru Ann Måwe förra året utsågs till Sveriges ambassadör i Vietnam. Planerna har dock skjutits upp på grund av coronapandemin Nu slipper Sjöstedt rampljuset Statsminister Stefan Löfven (S) stängde dörren för Vänsterpartiet. Men Jonas Sjöstedt räknar med att V får sin revansch även utan honom. Jonas Sjöstedt (V): "Sverige ska inte splittra familjer" 2020-07-01 • 12 min.